Metodyka kursu

 

O nas: wiedza i ruch

Specjalizujemy się w nauczaniu dzieci i młodzieży. Od samego początku skupilismy  się na pracy z dziećmi – tymi młodszymi  Young Learners oraz nieco starszymi Teens .Z każdym rokiem rozwijamy się i jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami w nauczaniu języków obcych. Jestesmy uczestnikami programu OXFORD QUALITY TEACHING i nasi lektorzy w kazdym semestrze uczestnicza w szkoleniach metodycznych OUP. Naszym priorytetem jest to, by nauka była od najwcześniejszych lat skuteczna a zarazem przyjemna i motywująca.

Organizujemy kursy języka angielskiego  w ciągu roku szkolnego oraz obozy językowo-sportowe w wakacje letnie i zimowe. Stawiamy na wszechstronny rozwój naszych uczniów łącząc nauczanie języka z aktywnością ruchową: w przypadku lekcji kursowych są to różnego rodzaju gry i zabawy, w przypadku obozów jest to aktywność sportowa.

 

Nasze lekcje

Uczymy w małych grupach 6-8  osób (grupa standard) albo 3-5 osób (grupa mini) , co pozwala na bezpośredni kontakt nauczyciela z uczniem, wytworzenie serdecznej i przyjaznej atmosfery, indywidualne podejście do każdego z dzieci i obserwowanie ich postępów na bieżąco.

Dysponujemy bogatym zapleczem materiałów dydaktycznych i zapewniamy komplet materiałów do nauki (podrecznik , cwiczenia, materialy audiowizualne)

Prowadzimy kursy w wygodnych lokalizacjach dla uczniów (w budynku szkolnym) i dogodnych dla nich porach.

Na koniec roku szkolnego wszyscy nasi uczniowie otrzymują certyfikaty, a najpilniejsi nagrody i wyróżnienia. Zapewniamy ciągłość nauczania, od 1 klasy szkoły podstawowej do liceum.

o nas5.jpg

Aktywność i komunikacja

Radosny i twórczy rozwój młodego człowieka to podstawa naszych działań. W praktyce oznacza to, że w klasach 1-3 kładziemy duży nacisk na tzw. radosne formy nauczania. W trakcie zajęć posługujemy się piosenkami, wierszykami, różnego rodzaju formami teatralnymi. Metoda dramy pozwalająca na wczuwanie się w różne role ma bardzo duże znaczenie, jeśli chodzi o kształtowanie skojarzeń młodszych uczniów z danymi pojęciami. Pozwala to na przyswojenie aspektów języka związanych z jego sytuacyjnymi znaczeniami.

Niezależnie od wieku ucznia kładziemy nacisk na zdolności porozumiewania się w języku obcym. Stosujemy metodę komunikacyjną – niezmiernie ważny jest dla nas aspekt komunikacyjny języka. Szczególnie zależy nam na tym, aby uczniowie możliwie dużo posługiwali się językiem obcym. Pomaga nam w tym metoda ‘immersion’, czyli naturalne oswajanie się z językiem obcym: mówimy do uczniów prostym językiem z dużą liczbą powtórzeń – tak jak rodzice mówią do dziecka ucząc je języka ojczystego. W miarę możliwości wymagamy od uczniów, by zwracali się do siebie nawzajem i do lektorów w obcym języku. By uczniowie byli osłuchani z różnymi rodzajami wymowy, wykorzystujemy dużą ilość pomocy audiowizualnych.

Ponadto nowe słowa i zwroty utrwalamy poprzez kojarzenie ich z ruchem (metoda TPR – Total Physical Response), czyli ćwiczenia ruchowe, dzięki którym łatwo można nauczyć uczniów pewnych pojęć, np. czynności.

Takie podejście skutecznie łączymy z realizacją szkolnego programu nauczania, który zależnie od potrzeb i możliwości uczniów poszerzamy o dodatkowe elementy i zagadnienia korzystając z szerokiej gamy autorskich materiałów dodatkowych.

Szkoła językowa (11) Szkoła językowa (10) Szkoła językowa (13) Szkoła językowa (19)  Szkoła językowa (1) Szkoła językowa Szkoła językowa (17) Szkoła językowa (22) Szkoła językowa (24) 

 

Zabawa : The more Fun the more learning

Nieodzownym elementem kształcenia - również językowego - w nauczaniu wczesnoszkolnym jest zabawa, która nie tylko pozwala bardziej aktywnym uczniom zaspokoić potrzebę ruchu, ale doskonale pełni funkcję powtórzenia – dobrze zaprojektowana odnosi się do zrealizowanego materiału i stanowi atrakcyjną formę utrwalania wiedzy. W ciągu jednego spotkania uczniowie nawet trzy- lub czterokrotnie wstają z ławek, co pozwala na bieżąco powtarzać nowe pojęcia i struktury, stanowi urozmaicenie lekcji oraz pomaga utrzymać wysoki poziom koncentracji przez cały czas trwania zajęć.

 

Motywacja

 

Pracując ze stosunkowo młodymi uczniami wiemy, jak ważna jest dla nich motywacja do nauki. Dokładamy starań by nasze zajęcia były atrakcyjne zarówno dla tych młodszych, jak i starszych uczniów. Aby dla maluchów nie były zbytnim ciężarem i przykrym obowiązkiem, starszym natomiast nie kojarzyły się tylko z zabawami dla najmłodszych. Dostosowujemy program i przebieg zajęć do wieku, poziomu i predyspozycji grupy. Stwarzamy naszym uczniom okazję do wykazania się swoimi umiejętnościami np. poprzez zaangażowanie w przedstawienia przygotowywane na spotkania wigilijne i końcoworoczne, wykonywanie różnego rodzaju projektów międzygrupowych, branie udziału w konkursach. Dajemy im możliwość samodzielnego wdrażania się w tryb zajęć i przygotowywania własnych ćwiczeń dla kolegów i koleżanek.

 

Nasi uczniowie

 

Mamy świadomość, że każde dziecko jest wyjątkowe – ma szczególne cechy i potrzeby również w zakresie nauki. Dlatego też zajęcia projektujemy z uwzględnieniem wszystkich trzech głównych modalności występujących u uczących się: wzrokowej, słuchowej i przede wszystkim kinestetycznej. Nowe pojęcia wprowadzamy wykorzystując ilustracje i prawdziwe przedmioty, rozmawiając o nich po angielsku i pozwalając uczniom wielokrotnie powtarzać je w różnych sytuacjach i prezentować gestami czy postawami. W trakcie lekcji oraz, w jeszcze większym stopniu, podczas zajęć dodatkowych stwarzamy uczniom okazję do rozwijania kreatywności i wykorzystania swoich zdolności plastycznych, wokalnych, aktorskich oraz wiedzy ogólnej łącząc je z nauką języka.

                                                                                                

Materiały, testy i efekty – postępy

Używamy materiałów prestiżowych wydawnictw: Oxford University Press, Cambridge University Press, Longman, MacMillan. Poza podstawowym zestawem uczniowskim (class book + activity book) wykorzystujemy także płyty DVD, płyty  audio oraz inne multimedia, które z pewnością uczynią naukę nie tylko bardziej atrakcyjną, ale i bardziej skuteczną. Wykorzystujemy także materiały autentyczne, tj. fragmenty prawdziwej literatury w oryginalnych wersjach, popularne piosenki, fragmenty programów telewizyjnych w języku obcym. Postępy naszych uczniów monitorowane są podczas: sprawdzianów podsumowujących każdy rozdział książki,  standaryzowanych testów wewnętrznych przeprowadzanych na początku i pod koniec każdego roku,  testów wzorowanych na egzaminach Cambridge (Starters, Movers, Flyers, PET, KET, FCE, lub egzaminie gimnazjalnym lub maturalnym, każdych zajęć, poprzez uzupełnianie przez lektora arkusza pracy ucznia wklejonego do ćwiczeń. Rodzice są informowani o wynikach ucznia w raportach przygotowywanych przez lektorów w ciągu semestru lub na życzenie w dowolnym momencie. Raporty zawierają informację o postępach, ocenach, zachowaniu i nieobecnościach oraz wskazówki jak dziecko może dodatkowo samodzielnie pracować w domu.

 

 

 

Patronat wydawnictwa Oxford

 

Szkoła Językowa Olton jest jedna z pierwszych i nielicznych szkol jezykowych w Warszawie które otrzymały akredytacje i udział w programie OXFORD QUALITY  na rzecz wysokiej jakosci nauczania jezyka angielskiego . Przedstawiciele OUP  sprawują nadzór metodyczny nad naszymi kursami oraz organizują szkolenia dla lektorów. Ścisła współpraca z wydawnictwem to również dostęp do materiałów dodatkowych, które nie znajdują się w normalnej sprzedaży. Poza podstawowym zestawem uczniowskim wykorzystujemy  liczne dodatkowe pomoce: płyty DVD, CD-ROM, płyty audio, edukacyjne programy komputerowe oraz inne multimedia, które czynią naukę nie tylko bardziej atrakcyjną, ale i bardziej skuteczną.